Pages

15 November 2011

Boboi Boy


arini nk citer psl
Boboi Boy .... &.... si dak lela...

lela skrg ni cukup suke dgn citer kartun ni...
sblm ni aku xprasan...

tp start ari minggu aritu
br aku tau anak dara ku ni berminat sungguh dgn Boboi Boy ni...
sblm ni mmg kalu ada kartun ni kat tv aku mmg kasi dia layan...
tp xsangka la plak dia kenal kan...
ms ari sabtu aritu, kitorg jln2 kt shoping complex...
aku ingt nk la cr dvd...
sajer la nk tgk wayang aper yg blh aku layan time bosan2 konon la...
aku br tgk dvd tu...
si dak lela ni blh plak ternampak poster Boboi Boy
trus dia jerit Bobobooo
siap tunjuk2 lagi....
haaa terkejut aku...
kenal lak dia kan....

pastu aku jln g down town lak...
adala baju2 print (timbul ) gamba kartun2 tu kan...
aku xde niat pn nk bli...
sbb tau baju ni msti xtahan lama...
tp si dak lela ni blh plak pegang2...
dlm bnyk2 kartun tu...
ada upin ipin, angry bird, smurf & mcm2 lg la...
tp si dak lela ni blh plak
kartun gamba boboi boy jer yg dia pegang...

dah tu baju2 tu semua mmg utk dak lelaki... ( jual baju & sluar )
kang org mara lak aku knp blikan bj dak jantan kan tuk si lela...
tp dak lela dah pegang2... xmau lepas...
abah lela kate blhla bli kn 1 utk lela...
cari2 semua saiz besar....

abis aku pusing 1 down town... xde lak saiz si lela ni...
bile tanya lela : kalu mama bli kartun angry bird ker smurf ker, lela nk x?
pandai lak dia tu...
dia wat bodoh jer... sikit ekspresi muke pun xde...
cam dlm ati dia kater... "knp lak nk bg kartun lain...'
yg dia tau dia pegang jerla baju boboi boy tu...
camu dia xpndi ckp jer... tp dah tau nk deman....
haaa jgn xtau....
last2 aku jumperla jg baju tido gugurl...
ada la gamba kartun boboi boy kt bj tido ni...
mls nk pk panjang... aku pun rembatla satu...

esoknyer... aku amik la baju tu nk basuh...
dia nmpk aku pegang, dia trus amik dr tgn aku bw lari g kat abah dia...
aku ingt nk suh dia bg abah dia suh masuk mesin basuh...
tp dia suh bukak baju yg dia pakai tu, tukar baju tido tu...
aper hal lak... blm basuh, blm mlm nk pki baju tido....
menjerit2 nk pki bj tu...
aku pn pakaikan jg 2 lapis, xbukak pn baju lama....
sbb kalu panas dia akan pki kejap jer kan...
tp x... sampai ptg dia pki 2 lapis baju tu...
sblm dia tido ptg tu aku pujukla dia tukar baju...
barula dia nk....
nk jadikan citer lps bngun tido
dia tgk baju dia...
Boboboooo... xde... (sambil isyarat tgn tunjuk xde )
nasib si dak lela ni kdg2 mkn pujuk...
"Boboi Boy mama kene basuh dlu k syg...
dah kotor... kalu lela pki jg nnti gatal... nnti lela sakit"
cam faham aku ckp...
trus diam...

lps basuh aku trus sorok... xmau bg dia pki...
kalu x mau 24 jam bj tu ajer yg dia nk sarung...
naik pening lak aku nnti... baju tu dahla colour striking oren...
(sbb aku ni kalu nk blikan baju utk sidak lela ni suke warna warni + terang...
bkn aper barula lmbt bruk kan )


ni td ada lak jualan kt psr tani...
murah skit dr harga kt down town tu...
kt sn rm15 utk baju ajer..
kt pasar tani ni rm10 jer...
ada lak saiz utk si dak lela...
dah abah lela plak kater,,, blila...
blh si dak lela tukar2 baju...
asal boboi boy kan...

aper2la lela... ini tanda mama & abah syg kan kamu tau...
carikan juga baju kartun yg kamu minat....
sayang lela...

p/s : jgn pasni kamu minta semua brg @ patung boboi boy plak dah la...
abis kartun yg ganas2 jer nnti...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...