Pages

30 May 2012

JAJAN lela


Haaa..

Ce tgk JAJAN yang aku bli ni, kalu korang nak tau hari2 aku kene bw balik jajan2 ni semua.. Setiap hari ok, disetiap hari aku waktu blik keje, semestinye aku kene la bawak blik sikit2 jajan ni, sbb kalu aku bawak semua tu balik..  mahu dia abiskan semuanye tu dlm ms 1 hari je, haaa... mau rongak gigi & hancus abis gigi lela nanti, cian gigi buyuk kan, xmau... xmau...
tp nasib la si dak lela ni jenis yg mau @ nak gosok gigi, so mkn skit2, xdela cepat sngt rongak giginye... harap2 la.... disebabkan ini juga la boleh di katekan stok ni boleh bertahan selama lebih sebln.. Tp setiap bln la jawabnye aku kene g Hanifa tu utk shoping jajan ni semua... alahai.....

Sbnrnye aku xpenah ajar pun dia, bile blik bawak jajan utk dia ni. Yerla mkn jajan banyak2 pun x elok kan, so utk mengelakkan dia makan bnyk sngt makanan yg tak berape faedah tu, kene la aku bli jajan jenis cekelat, gule2, @ jenis serial ni, xdela teruk sngtkn, kene jaga juga pemakanan dia, kalu x bg lnsung nanti dia mkn blakang kite lg susah kite,tau2 je dia sakit, sape susah? Nk kawal sngt pemakanan dia, tp blakang kite dia mkn yg lagi bukan2, macam mana? yela sbb kite mn nk tau kan, dia bkn 24jam dgn kite, sape nak bg tau kite ape yg dia makan kalu dia sendri takut nk jujur dgn kite kan, so sebagai ibu yg penyayang (penyayang la sangt... :-p) aku kene la tunjukan kat dia mkanan ape yg dia bleh mkn & makanan ape yg perlu dia kurangkan @ elakkan.. X gitu?

So utk ms skrg ni, aku layan kn aje dulu krenah dia yg minta jajan bile aku blik keje tu, yela si dak lela ni Sudah pandai nk korek2 beg keje aku tu,  kalu xde dia akan menagis x hingat punye la, abis sepnjg jln dia akan memekak dlm kete tu, pd hal umah aku tu dlm 5 minit je pun da smpi tp da nk pengsan aku rs... Baik aku layan kan jela dia, dgn harapan & pesanan yg aku berikan kpdnye setiap hari, moga2 lela akan fahami ape yg mama  ckp tu ye sayang.... Insyaallah...

2 comments:

  1. amboi banyak nyer jajan lela...leh mintak sikit kat mama lela nie kalu waktu kritikal...khik3

    ReplyDelete
  2. eh beleh je... kite kan jiran... mesti kasi punye, jgn malu2...heehehe.....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...