Pages

04 January 2012

masa berlalu....




salam 2012,
alahai dah masuk tahun baru dah...
pejam celik, pejam celik...
dah dekat 2 tahun dah anak dara ku NURLAILA SYAKIRAH ni
tetibe pagi ni baru aku terprasan...
dah besar dah anak dara aku ini..

Alhamdulillah... apabila diingat2 kan...
selama aku bergelar ibu, saat yang paling merisaukan aku & saat paling mendebarkan aku adalah dari mula kelahiran laila, sehingga umur laila 1 tahun... dan seterusnya saat laila hendak memula kan langkahnyer yg pertama....
mana x nyer.... asal laila demam jer aku risau... laila lak demam malam jer... nasib laila menyusu badan... aku blh rasa panas dr mulut dia... bile cek suhu... kul 2 pg 39.7c trus aku g pusat rawatan annur tu... dah suhu tinggi mcm tu, aku risau dia 'tarik' jer... mmg panic la aku ms tu...

Entahla bila org bertanya... xmau ke bg laila adik...
ermmmm,.......
niat dihati ini memang ader.... yerla siankan lela xde kawan, tp sbnr2nyer.... aku ni xdela takut sngt nk branak... sakit masa branak tu mmg la xkan aku luper kn...
tp yg membuatkan aku bnyk berfikir adalah saat selepas kelahiran tu.... kalu sorang anak aku dah risau tahap gaban punyer bayangkan lah kalu branak 2-3 orang kecik, rapat2.... x tercapai akal aku ni agaknyer....
semua ibu inginkan anak yang sihat & cergas lagi pintar kan...
tp aku takut kerna kelalaian aku akan mengakibatkan kpd anak aku...
kdg aku pikiran ku ni mcm org yg xde kepercayaan diri sendiri... tp pd aku, aku xmau org susah sebab aku... kalu mcm lela dah besar ni, dia blh paham aper yg aku nak... & aku paham aper yg dia nak @ aper yg dia rasa... tp ms dia baby aritu... aku susah ati tau... yerla baby bkn blh bgtau dia sakit ker... suker ker.. lapar ker... kalu stakat lapar jer xper la... ini kalu sakit blh bawa kpd sakit kronik, takutla wei....

aku ni bkn la nk doa yg xbaik... tp prasaan aku ni kot.... Ya Allah, ya tuhan ku.... berilah aku kekuatan... insyaallah lela kalu ada rezki lela akan dapat adik eh sayang....
cumer mama doakan semoga laila akan trus sihat, cergas dan pintar yer sayang....
saat yang paling tenang dalam hidup mama saat kamu memulakan langkah kamu yang pertama sayang.... pada mama masa itu segala kerisauan mama tlh hilang, kerna mama tahu kamu akan lebih mudah belajar utk berdikari, & lebih mudah untuk memahami segalanya... mama akan cuber memberikan yang terbaik dlm membesarkan & mendidik kamu sayang.... mama mendoakan kamu menjadi anak yang solehah, yang rajin dan pandai menjaga hati dan prasaan org lain eh sayang....

mama sayang sangat kat kamu sayang....
mmmmuuuuaaaaahhhhhhhhh......

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...