Pages

12 October 2011

*** Syukur ****

sumber google... tq...

Syukur alhamdulillah...
akhirnyer pandai dah anak mama bangun sendiri kn...

sblm ni smpi misi kt pajam tu kater
"apo kono anak eako ni... jln pndai dah... napo x rhoti2 nk bngun sendri ni ha.., ini moti kes manjo la ni..."
haaaa... tau x aper mknenyer...
untuk pengetahuan... lela dah bleh bejalan dlm 10 lngkah dr umur dia 15bln aritu( 1thn 3bln ), tp kalu nk bngun sendiri utk berdiri, dia xpandai lagi ms tu... itu yg biler kene g klinik jumpe misi tu, tau jerla org nogori... abis dia speaking bhs ibunda dia, heheheh...
aku tau dah dia bkn mara... tp sajer dia nk sakat lela tu... so xkisa la kan....

tp sblm ni aku pun pening jg.... mn xnyer, tgk lela pn cam sian jer... xleh nk bangun jln sendiri... kalu dia tgh baring dia nk gerak ke aku... mesti dia mrangkak jer...
kwn2 sebaya dia ada yg dah blh lari dah... dlm hati pun risau gak... anak aku ni ok ker tidak...
misi tu siap ckp kalu x ok xde dia blh jln 10lngkah tu, dia mmg terbaring jer, mrngkak pn agak susahla... ini insyaallah dia blh jln la.... cumer lambat sbb manja & takut jatuh...
puas gakla aku pk nk ajar dia bangun sendiri... emmmm.... haram dia takut nk buat...

nk jd kn citer....
dlm 3 minggu lps, sblm g open house umah makngah lela,
aku bw la si dak lela ni g shoping berdua jer la ni... sbb abah dia g anta servis kete...
sblm ni xpernah aku bershoping berdua jer... slalu g mesti bertiga,
so abah dia la tlg dukung lela... aku mmg xlarat la nk dukung dia....

so ms g shoping tu.... bkn lama pn dlm sejam lebih jer...
aku pimpinla tgn dia.... muler2 tu nk la dia pimpin tngn....
pastu pandai dia tepis tngn aku nk jln sendiri...
terhoyong-hayang jln kt dlm compleks tu....
sbbnyer dia teruje nk pegang2 brg kt situ... semua dia nk capai, nk main...
uuuuih....... xtertahan la rsnye nk melwan dia menarik tangan aku, nk g tmpt yg dia suker tu.....
kuat betul rs kekuatan dia ms tu... byg kn la br 8kg, tp menarik tgn aku skitnyer kuat... xblh aku nk melawan rsnyer...
dah xtahan..... aku call la abah dia siapkan cepat servis tu... sekse rsnyer bwk dia g shoping ms tu... dlm hati.... xmau da aku g berdua jer dgn dia pas ni.... minta ampun...
yerla mn xnyer... mn brg nk bw lg... nk kejar & tarik dia lg.... aku pun ikut sm terhoyong hayang... kelam-kabut sungguh aku dibuatnyer....
haaaa br ko tau... heheheh.... taubat2 xmau g shoping berdua jer....

tp itula puncernyer..... anak mama ni blh bangun sendiri & berjalan sendiri lebih dr 10 lngkah kan... keseronokkan dia membuli mamanyer dia di shoping compleks tu... membuatkan dia bersemangat nk gerak lebih & melawan ketakutan dia tu.....

besoknyer... blik dr amik lela kt bbsitter... abah lela siap rakam kan aksi lela berjalan sendiri lebih dr 10 minit, tanpa merangkak...... berjalan jer dia..... kalu jatuh blh bngun sendiri.... haaa...

jgn ckp la, betapa sronoknyer aku melihat video clip tu, ms tu..... syukur alhamdulillah... hilang semua kerisauan aku sblm ni... akhirnyer penantian aku berakhir dgn kegembiraan....

syukur alhamdulillah....... TQ ALLAH swt....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...