Pages

17 June 2010

60 HARI BERSAMA




Saat-saat pertama kali memegang cahaya mata...
bagai xpercaya, aku telah memiliki seorang puteri....
xtergambar perasaan aku waktu itu, xpernah aku bayangkn sewaktu anak dara...
aku akan merasai kegembiraan & kebahagian seperti ini...
sungguh tersentuh hati ku tiap kali mendakapnyer...

tapi 60hari pertama aku bersama laila,
Bkn saat untuk berehat-rehat, bermacam dugaan perlu aku lalui..
banyak yang perlu aku pelajari...
x tersangka aku akan sesabar ini melayan kerenahnyer
tapi aku masih mampu tersenyum, walau dalam kesakitan & keletihan
lela aku dahulukan....

Pada suami ku...
aku memohon sejuta maaf, andai dalam tempoh ini,
aku membuat dirimu terasa terabai @ terasa hati...
bukan niat ku....
mgkin aku blm bijak membahagikan perhatianku antara dirimu & laila...
tapi ku tahu, sesungguhnya dikau seorang suami yang sangat memahami....
dan seorang yang pemaaf...



kadang2 aku terpaksa berjaga malam,
lela xmau tido, tp bila ku peluk barulah dia lelap...
setiap jam dia akan bangun & menagis....
sampai mati akal aku dibuatnya...

masa ni kesian tengok lela, menangis x henti,
ruper2nyer dia kembung perut...
biler aku letak kat atas dada baru dia brenti nangis...
abis dia transfer angin tu ke aku...
xpela asal lela lega, mama xkisah...


kadang dia demam, badan dia panas...
aku cukup risau kalu2 lela kene demam panas...
aku belikan cool fever utk dia...
tp diakan baby... penuh dahi biler lekat cool fever tu...



lela sangat comel biler aku pakaikan topi ni...
topi ini jer yang aku sempat beli, ingt xbnyk guna topi,
tapi kesian plak tengok lela, sejuk kepala dia...
so nk tak nk pakaikan jg topi tu...
besar sampai tutup mata.. lela cukup marah kalu tertutup mata dia...
lemas agaknyer dia...
maafkan mama yer...


gamba ni plak sangat susah untuk aku ambil...
lela cekup bijak, biler ade camera dia xnak senyum...
tapi akhirnyer,
sepantas kilat aku snap tanpa gegar dapat juga aku ambil gamba lela tersenyum...
ala2 anak mama....

ini aku kat umah mertua ku...
lela sangat baik... xbnyk meragam... xseperti dalam hari...
mungkin selesa & serasi duduk dgn tok ya & opah
dengan sunyi suasana kampung,
kul 6 petang abis semua pintu tok ya kunci... tok ya dah pasangkan kelambu,
manja sungguh lela dengan tok ya yer....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...