Pages

08 January 2014

New Year 2014...

Assalamualaikum....

salam tahun baru...
sorryla lmbt update... dah masuk 8 hari tahun baru... baru mama lela tehegeh2 nk up citer tahun baru kan... jgn mara eh... biasela.. keje mcm mama lela ni, akhir & awal tahun x mengizinkan untuk up citer yg terkini.... faham2 jerla org kew ni... mmg mcm ni setiap tahun... so sabar jerla...& harini la baru relax skit....

dah lama mama lela x membebel bercerita tentang lela kan... asik2 up Wordless wednesday jer... hari ni ingat xmo buat wordless la... mama lela nk membebel sikit... boleh tak...hehehehe ;)

masa hari tahun baru hari tu... 1/1/2014...
abah lela ajak g jenjalan... xtau nk g mana... sbb xplan & xamik cuti... xleh la nk g jenjalan jauh2... lg pn 2/1 lela da start sekolah balik... so kemana nk pergi ekk... kalu g shopping... mls la plak... xde bende nk cari... membazir la plak krg... nk g makan2... nk makan ape pun xtau... so tempat yg kitorang pergi...
hehehhee....
dekat jer dgn rumah... tp x pernah smpi pun...
haaa nak tahu mana mama lela bawak lela g jalan...
kitorang g muzium istana sri menanti....

ok tak tempatnyer...

ok jom kiter layan gambar skit....



luas mate memandang kan...


bukan main suke lela... baik2 sayang yer, itu lantai papan tau... bukan bleh loncat2 lari2 suke2 hati yer sayang...




lela try main teng2... ikut suke dia jer nk lompat mcmne....




masa kitorang pergi ni... xramai orang pun... adala 2-3 kereta jer... skrg ni pakcik yg niaga kt kedai serbaneka tu kate... org dah xramai datang dah... hari cuti pun sehari beberapa org jer yg dtg... org skrg xminat dgn sejarah...  mungkin muzium istana sri menati ni pd org xde bende kot... org skrg kn dah moden... kalu nk tgk bende2 mcm ni xmo g dah... google... tp xsama kan...
bile bawak lela... dia mgkn xfaham... tp nampak dia suke sbb lain dr suasana biasa dia.. sbb dia pun balik kg... semua rumah dah rumah batu... mana ada rumah papan dah... ni bende baru yg dia tgk.. xpe lela syg... nnti lela dah bsr skit mama lela akan cube bawak lela ke mana2 muzium... sekurang2nyer... lela dpt tgk sendiri hasil tinggallan sejarah malaysia kan... 

ermm... sblm tu kitorang pergi kuala pilah... on the way nk balik tu la abah lela ajak singgah muzium ni.... sbnrnyer mama lela xpernah pun masuk muzium ni... dah berpuluh tahun hidup... mama lela xpernah pun sampai... dan sbnrnye kitorang cume jalan2 nk lalu highway kuala pilah tu jer... nk tau highway tu smpi mana... dah brape lama siap... xpernah lalu pun...kalu dulukan nk g kuala pilah mesti lalu bukit putus kan... jln bengkang bengkok tu... sejak dah ada highway ni xpernah sekali pun lalu... so angkutla lela & jarul skali.... rupe nye highway ni sikit jer... sampai kat ulu bendul tu sblm terachi tu blik ke jalan lama balik... cume jalan kat terachi tu dah lebar sikitla... mmg pendek jer la highway tu... nasib xde tol... kalu x marah org pilah...

okla nanti mama lela sambung lagi...
nk balik dah ni... daaaa




2 comments:

  1. takk sukaa pergi muzium.. hahahhahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. X suke g muzium... awat? Ada bad memories ke? Hehheh

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...